יום שלישי, 14 ביוני 2011

"ובא לציון גואל" ישעיהו נ''ט כ'

"ובא לציון גואל" ביטוי הנאמר על דבר שהגיע לסופו הטוב (לעתים בשימוש הומוריסטי). (ישעיהו נט כ). הפסוק משולב בתפילה הנאמרת לאחר תפילת שחרית ובשבת בתפילת מנחה. סוף טוב הכל טוב.  אפשר לנשום לרווחה, ומדוע? סיימנו שני סמסטרים, כל המטלות מאחורינו. 
 אתמול, אני והשותפות חיה שרעבי  ורות ימיני, חתמנו  את הסמסטר בהעלאת מסמך התובנות  למשימת קורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" לאתר  הקורס.  משימת הקורס  הייתה בניית יחידה אסינכרונית בנושא "המים" שהיא בבחינת עבודת סמינריון . ומדוע?  קשיי ההתמודדות עם יישומים מתקדמים וההשתדלות לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר לצד העובדה  שהיינו חסרי ידע  ונסיון אפשר לומר "טירונים" במיומנויות המחשב  גבו מאיתנו  זמן רב  וזאת ניתן לראות גם  בדברים שנרשמו במסמך התובנות שהעלינו בתום ביצוע המטלה  "נזרקנו לים, למשימה לא פשוטה .בתחילה גיששנו, היה לנו נח להתעסק עם תכני הלימוד ופחות התמודדנו עם היבטים טכניים. ומרגע שהתחלנו לא פסקו השאלות והניסיונות לפתור אותן. שעות רבות ולילות ללא שינה עברו עלינו אך, המאמץ היה כדאי. רכשנו כלים רבים ומיומנויות תקשוביות אשר השימוש החוזר בהם וההתמודדות האישית עזרו לנו להפנים אותם" 
כעת אפשר  לנשום לרווחה, אתנחתא קלה. להסתכל אחורה לראות את הדרך הארוכה שעשיתי עד כה.  ולומר בגאווה עברתי כברת דרך ארוכה לא קלה ויש שכר בצידה. 

דוגמה  לשני תוצרים  מתוך היחידה :
א.      צילם  עריכה והעלאת  סרטון  העוסק בנושא "חיסכון במים",



       ב.      צילום  וידאו של מסך מחשב הכולל הוראות עבודה ביחידת הלימוד.
          
 

  
נתראה ביחידה הבאה.






2 תגובות:

מירי קגנסקי אמר/ה...

היי גאולה!
נהנתי מאוד לעיין בבלוג שלך, הבלוג בנוי באופן מובנה, נוח לגלישה ונעים לעיין.
קראתי פוסטים מעניינים ועדכניים שכתבת.
אהבתי מאוד את יחידת הלימוד המתוקשבת שפיתחת בנושא" "חיסכון במים".
הסרטון בנושא והוראות עבודה ביחידת לימוד ממחישים, שאומנם סיימת רק שני סמסטרים בלימודים, אך כבר רכשת ידע רב ויכולת ליצור דברים חדשניים שישמשו אותך בעבודה שוטפת בהוראת מקצוע מדעים.
אני מאחלת לך המון הצלחה בהמשך לימודיך, אשמח להיכנס מדי פעם ולהתעדכן בנושאים חדשניים שהינך מעלה ולקרוא בהנאה את תובנותיך ...
אני מתגעגעת מאוד לתקופה בה למדתי וכמוך שמחתי מכל דבר חדש שנחשפתי אליו ואף הצלחתי ליישם.
בברכה ובידידות רבה חברתך ועמיתך לעבודה מירי

נילי אמר/ה...

היי גאולה,
עיינתי בבלוג שלך, מאוד מרשים, ניכרת השקעה ותכנון , כל הכבוד!
למרות הידע המועט שיש לי בתקשוב זה נראה מדהים . כמה טוב שהחלטת ללמוד, הלימודים העשירו אותך והפכו אותך ליותר מקצועית, מיומנת ויחודית.
יופי שאת מיישמת את הנלמד בעבודה.
עשי חייל!
נילי