ב''ה
עוד לא הספקנו להניד עפעף וכבר אנו שקועים עמוק בתוך המשימות של סמסטר ג'. בשונה מהסמסטרים הקודמים הסמסטר הזה מלא עניין ומאוד מרתק בכל אחד ואחד מהקורסים הנלמדים. בקורס "עקרונות בפיתוח סביבת למידה מתוקשבות" שאלנו שאלות וחפשנו תשובות.
בין היתר נשאלו השאלות : מה ידוע לנו ממחקרים לגבי מה שהשימוש בתקשוב עושה לילדים? האם יש עלייה בהישגים בעקבות שימוש במחשבים? איך משכנעים מנהלים להכניס מחשבים(תקשוב ) לבית ספרם? מה בין שעור מקוון לשיעור מתוקשב? האם פעילות מתוקשבת חייבת להיות אינטראקטיבית? האם פעילות מתוקשבת היא פעילות שניתן לעשות רק באופן מקוון? ועוד.
לשאלה הראשונה והמעניינת על השפעת המחשב על הלומד אחת התשובות התייחסה התייחסה לעובדה שהדמויים הויזואליים "נצרבים" במוחו של הלומד טוב יותר בהשוואה ללומד ללא מחשבים . אני מסכימה עם לאור העובדה שגם אני זוכרת וקולטת דברים טוב יותר כאשר אני רואה אותם ויזואלית ופחות קולטת וזוכרת כאשר אני נדרשת לעשות אותה פעולה לימודית בעזרת טקסט מלל פשוט. נתון זה גם נתמך ע''י המשפט "תמונה שווה אלף מילים " תמונה נצרבת במוחו של ילד/מבוגר טוב יותר מאשר טקסט מילולי. המרצה ד'''ר אתי כוכבי הדגימה זאת באמצעות סרטון קצר , של לא יותר מ- 2-3 דקות המדמה את תופעת אפקט החממה לעומת הסבר מילולי לאותה תופעה . לסיכום ניתן לומר שהעלאת אסוציאטיבית של תמונה במוחו של הילד/מבוגר קלה וברורה יותר מאשר טקסט או מלל אחר.
אדגים את רעיון הויזואליות באמצעות דוגמה פשוטה. הסבר המושג הסוואה אצל בעלי חיים בטבע
המחשה ע''י רצף של תמונות או הסבר מילולי של המושג הסוואה( התמונות לקוחות מתוך גגל תמונות)
טשטוש - ישנם בעלי חיים שלפעמים אינם מסתפקים רק להדמות לסביבה אלא הם מתחזים לעצמים דוממים שבסביבה. יש בעלי חיים "המתחפשים" לאבנים, עלים, גזע עץ וכדומה. הם מסוגלים להיראות כמו הענף עליו הם יושבים, או כמו האבנים דרכן הם עוברים. בעלי חיים אלה פיתחו לעצמם את שיטת ההסוואה לרמה כזאת, שהאדם העומד מולם יתקשה להבחין בהם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה