יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

ב''ה
    קבוצה  ב- facebook

ממש ברגע זה פתחתי קבוצה facebook. עד לפני שנה  חששתי להתקרב למפלצת שנקראת "facebook". אולם במסגרת לימודיי במרכז ללימודים אקדמיים  הפכה רשת חברתית זו לסביבת הלמידה  הטבעית שלנו. שני קורסים, עקרונות בפיתוח סביבות למידה והיבטים גלובליים של התקשוב,  מתנהלים ב-facebook וכך בצעדים איטיים אך בטוחים  הרגשתי נוח ובטוח ללמוד ולתפקד בסביבה  זו.
אך מדוע ראיתי צורך לפתוח קבוצה ב-facebook? מה  הערך המוסף של פתיחת קבוצה על פני חברות  ב-facebook? מה היתרונות של הקבוצה על פני חברות  רגילה ב-facebook?
פתיחת קבוצה ב-facebook מאפשרת למנהל -בונה הקבוצה, ליצור דיונים לשתף תמונות, ליצור אירועים משותפים להפיץ הודעות פרטיות לכלל החברים בקבוצה וכן ליצור הגדרות פרטיות שונות  .
קיימות שלוש הגדרת לפרטיות  הקבוצה , הראשונה -קבוצה פתוחה, פתוחה כולם  וכולם יכולים להצטרף ולראות את התכנים.  השנייה- קבוצה סגורה, ההצטרפות באישור המנהל אך כולם יכולים לראות את התכנים  והשלישית -קבוצה סודית  ובה טמון היתרון  הגדול  והוא היכולת והשליטה המלאה של מנהל הקבוצה לקבוע  את מי לצרף לקבוצה ומי שלא רשום אינו זמין בה. בקבוצה זו כולם יכולים לראות את הקבוצה ואת החברים בה ורק החברים רואים את הפרסומים.   הבנתי למעשה שקבוצה ב-facebook הינה כלי  מעולה שיכול לשרת את הצרכים של בית הספר נאמנה ויאפשר לי  לקבל את האינטרקציה הרצויה עם המורות בין היתר  לרכז ולהפיץ הודעות לאסוף נתונים ולהעביר  קבצים חשובים וכן לקדם תהליכים ושיח פתוח עם צוות המורות. מה שנותר כעת להמשיך ולחקור סביבה זו  ולרתום  את כל צוות המורות  לשינוי על מנת לשפר וליעל את  השיתופיות התקשורת השיח האינטרקציה ועוד .
  בשבוע הבא יתקיימו בבית ספרינו ימי היערכות לקראת שנת  הלימודים תשע''ב ואני מאוד מתרגשת לקראת מהלך זה  כפי שהתרגשתי כאשר יצרתי את יומן הרשת השיתופי ב-google  ואת סרטון ההדרכה למורות המסביר את תהליך ההרשמה  ליומן השיתופי.
 לכל הקוראים אני מצרפת סרטון שמתאר בפחות משתי דקות את מהות הרשת החברתית facebook וכן צילום
   הדף הראשי באתר שבניתי.



.



2 תגובות:

גלית ורדי אמר/ה...

writing from Greece, no Hebrew keyboard=mikledet, the title of you Blog is enough to tell who is the person behind
BEKITZUR IM LO MAMASH HEVANT- AT TOTACHIT....VE MIMENI KVAR KIBALT
DARGAT TAT ALUF O RAMATCAL
Galit

כהן גאולה אמר/ה...

הי גלית
זו תודה על המחמאות . בחדר המעבדה שאימצתי בבית ספרי , מעל הדלת כתוב בגדול- סוד ההצלחה- האמונה בעצמך.
אם אתה מאמין כי תצליח-כבר הצלחת. אם לא תאמין-נכשלת. אני מאמינה שזו גם השקפתך.