יום חמישי, 18 באוגוסט 2011



ב''ה
 הפייסבוק
 הזכרתי סביבה זו מספר פעמים ברשומות הבלוג. הפעם אני רוצה להתייחס  לנושא שימוש בפייסבוק כסביבת  למידה  עם תלמיד בית סר יס. זאת מכוון שבמהלך קורס : "היבטים גלובליים של התקשוב" שהתקיים השבוע  עלתה השאלה האם מותר למורה להשתמש בסביבה זו עם תלמידי בית ספר יסודי? קיימת דילמה  בנושא שימוש בפייסבוק כסביבת למידה בהנחיית   המורה  למרות איסור הרישום  לילדים מתחת לגיל שלוש עש.  מצד אחד תלמידים רבים  מתחת לגיל המצוין   חברים בסביבה זו בידיעת ובתמיכת  הוריהם ומצד שני דמות חינוכית אינה יכולה לשדל ילדים לנהוג נגד הכללים והאיסורים החלים בסביבה זו.
הפתרון  האפשרי שגובש  במהלך ההרצאה היה לבקש מהילדים לפתוח פרופיל משותף עם ההורי תוך קבלת  אישור בכתב מכל הורה והורה. את הפתרון העלה אחד הסטודנטים במהלך ההרצה  לקבוצת הפייסבוק ומיד עלתה תגובת שרשרת  עלו  שאר הסטודנטים  לנושא זה
 מצד אחד אכן התלמידים משתמשים  בסביבה זו תוך שינוי נתונים  אישיים, בידיעת ההורים שלהם כדי שיוכלו  להירשםח כברים  ומצד שני אנו  כמחנכים   אסור לנו   להשתמש בסביבה זו וליצור קבוצת למידה.
אז מה עושים ? האם מחנכים את הילדים  לשקר?  האם להתעלם מהמציאות  שבה  כל הילדים כבר חברים ברשת חברתית זו או אחרת  ולא להשתמש בפלטפורמה זו לקידום מטרות ההוראה? האם המטרה מקדשת את האמצעים?
 גם אני הצטרפתי למחול התגובות שבאו בשרשרת וזה רק העצים ןהדגים את יתרונות  השימוש בסביבה זו כסביבת למידה  הוראה.  וזו תגובתי שהועלתה לפייסבוק  שהינה סביבת הלמידה הטבעית שלנו  בקורס.

·  אני לא ממש מסכימה עם הרעיון שעלה בשיעור . מחנכים בישראל כשמם כן הם. הם  מחנכים ולא מאלתרים פתרונות איך לעקוף את החוק או הנהלים. זה תפקידו של משרד החינוך/הממשלה. אם ובמידה יעלה נושא זה על שולחן העבודה במשרדי החינוך הם יתנו את הפתרונות /אישורים כדי שלמערכת החינוך תהייה פלטפורמה דומה לפייסבוק לשימוש מערכת החינוך. לא צריך להוביל את התלמידים ו/או ההורים לנהוג בדרך שהועלתה. כך לפחות אני חושבת בשונה כמובן מארתור. מה אתם חושבים? 
יום שני‏ בשעה 15:03‏ · אהבתילא אוהב י

חיפשתי מאמרים  בנושא   ולא מצאתי אך מצאתי את  המצגת "היכרות ולימוד הרשת החברתית" שפותחה על ידי איגוד האינטרנט הישראלי  . במצגת הסבר לפתיחת קבוצה, הכרת ממש וקב הסברים על הוסת חברים , אפליקציות שונות  ועוד. שימו לב בשקף האחרון  קיימת אזהרה כי ניתן להשתמש להעתיק, לשתף ועוד בתנאים מסוימים  ולא לצרכים מסחריים
 מסקנתי שאין  להסתבך עם החוק  ואם לא ניתן להשתמש בסביבה זו  בבית ספר יסודי אזי אפשר  בכל זאת להשתמש  בה החל מהחטיבה הצעירה  לצוות המורים  כסביה שיתופית  להעלאת תוצרים  לשיח ועוד.

 http://www.slidex.co.il/watch/39109/facebook

אין תגובות: