יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

ב''ה
 המשחק
מהו המשחק ?איזו משמעות יש למשחק בחיי האדם?מאיזה גיל משחקים? איזה סוגי משחקים יש, ולמה הם נועדו?
אלה חלק  מהשאלות שעלו במפגש הראשון בקורס שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים בהנחייתה של פרופ' רונן  מיקי. המפגש היה מרתק, הוצפנו בשאלות שלא הייתה לנו תשובה  ברורה עליהן. בדקתי ומצאתי כי המונח משחק או משחקים מוזכר בתנך מספר פעמים.
לדוגמה בחזון הגאולה של הנביא זכריה פרק ח' פסוק ה': "ורחובות העיר ימלאו,ילדים וילדות,משחקים,ברחובותיה." ובירמיהו פרק ל''א פסוק ג': "עוד אבנך וניבנית, בתולת ישראל,עוד תעדי תפיך, ויצא במחול משחקים:".
 הפרשנות למשמעות המילה משחק בתנ''ך שונה מהמשמעות שנתנה  מאוחר יותר. פרויד אמר שהמשק הוא פעילות דמיונית של מילוי  משאלה ודיואי מדגיש כי כל פעילות שאינה עבודה היא משחק  ואילו גדעון לוין מייסד תורת הגן הזרם סבר שהמשחק ערכו בעצם התרחשותו, מהותו בהנאה ובהיעדרה המשחק נפסק. בעיניי המשחק הינו פעילות שמטרתוה לגרום לנו  כיף הנאה וסיפוק מיידי.
 כבר במטלת המפגש הראשון התבקשנו  לבנות משחק בשבלונת  סולמות ונחשים או גלה את התמונה ולחוות את חויית המשחק. מאוד ניהנתי לבנות את המשחק ויותר מכך לתת לתלמידי להתנסות  לשחק בו כהכנה למבחן.
מצרפת כאן את המשחק- שחקו להנאתכם.
http://projects.telem-hit.net/SnakesandLadders/Game.aspx

    

גאולה

אין תגובות: