יום חמישי, 14 באפריל 2011

מייסד אתר ויקיליקס - גו'ליאן אסאנג'

מושגים חדשים רבים  מתרוצצים במוחי, פייסבוק ,  טוויטר, ויקיפדיה , ויקי,  רשתות חברתיות ווב1,  ווב2  ועוד.   לפני תחילת לימודי במרכז לא הבנתי מהם המושגים האלה ולא התעניינתי בהם. בפוסט הקודם ציינתי  שקראתי כתבה בעיתון בדיוק על מה שלמדנו  בשיעור של ד''ר הסגל  אודות הרשתות החברתיות השפעתן וכוחן בהנעת ההמונים  והרגשתי מעודכנת ומבינה מעט מהמתרחש  בתהפוכות  במשטרים במזרח התיכון. הנה דוגמה נוספת לפרסום כתבה  בעיתון ובכתבה הסבר ודוגמאות לרלוונטיות של החומר הנלמד במרכז ללימודים אקדמיים לחיי היום יום.
 הכתבה "אני ויקיליקס" התפרסמה השבוע בעיתון 7 ימים ע''י רונן ברגמן שריאיין את ג'וליאן אסאנג'  מייסד אתר ההדלפות  ששינה את העולם. באמצעות הכתבה קבלתי הסבר ממקור ראשון על התהליך שעבר  האחרון עד להקמת אתר ויקיליקס
  מהכתבה עולה שג'וליאן אסאנג' היה קורא נלהב שקרא הכל, באמצע שנות ה-80 ראה בחנות אלקטרוניקה  תיבה  מגושמת  בצבע בז' עם מקלדת אפורה ומדבקה מתחתיה "קומודור 64". זה היה אחד  המחשבים  הביתיים הראשונים שהפכו ללהיט. בתוך זמן קצר  למד  גוליאן אסאנג'  את שפת המחשב  "בייסיק" והיה להאקר בעל כישורים מדהימים. בשנת 2003 החלט ללמוד באוניברסיטת  מלבורו אך גילה כי כמה מחבריו  משתתפים  במחקרם של דארפ''א, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים של  משרד ההגנה האמריקאי. בנקודת זמן זו החליט גו'ליאן לעזוב את הלימודים ולהקים מיזם הפוך  כזה שיחשוף מידע במקום להסתיר אותו. בשנת 2006 הוא הגשים חלום זה  והקים את  ויקיליקס שלדבריו הוא השירות החשאי והעוצמתי  בעולם לשירות העם.
 כפי שציינתי בתחילת בפוסט  מושגים חדשים רבים נלמדים בקורסי ההתמחות "בתקשוב ולמידה" והם קשורים ושזורים האחד בתוך השני. הם מהווים חלק משפת היום יום  יום במציאות שלנו .

אין תגובות: