יום חמישי, 28 באפריל 2011

גוגלסייט

מהו גוגל סייט.?  גוגל סייט היא פלטפורמת האתרים של גוגל שבעזרתה  ניתן לבנות אתר חינם בקלות.
 מבחינתי זה לא ממש בקלות. לראשונה שמעתי ונתקלתי במושג הזה היה במסגרת לימודיי בקורס תקשוב ולמידה  עם המרצה  ד''ר  גילה קורץ  אשר  הציגה את האתר במליאה  והסבירה את דרישות הקורס שבין היתר היו בניית יחידה אסנכרונית באתר גוגל סייט.
 עודנו בחיתוליי הבנת והכרת נפלאות הטכנולוגיה  בחינוך והאפשרויות הגלומות בה  נזרקנו לים והתבקשנו לבנות יחידת לימוד אסנכרונית באתר.  לנו מדי פעם כי איננו מבינים את  הגוגלסייט  ושאלנו מדוע אנו צריכים לחרוק שיניים לבזבז שעות על גבי שעות כדי לדעת איך להשתמש בפעולות השונות שיש  באתר גוגלסייט במקום להשקיע זמן זה בבניית יחידת הלימוד.  כל מפגש עם הסטודנטים במרכז הלימודים  נפתח בשאלות בנוסח: איך הצלחתם לבצע...בגוגלסייט? מי יכול לעזור ...? וכן בקשות לקבלת הסבר נוסף על האופציות הגלומות באתר.  אני שואלת את עצמי האם נכון לתת לנו להתנסות באתר ולהכיר את  האופציות  תוך הרגשת תסכול ותחושה שלעתים אנו דורכים במקום ולא מתקדמים  בביצוע משימת הקורס ושעון החול למועד הגשת המשימה מזכיר לנו שזמננו הולך ותם  או האם היה נכון להציג בפנינו את כל האפשרויות והפעולות הקיימות באתר .
אינני בטוחה שיש לי תשובה לכך לכשאסיים את משימת הקורס אהיה בטוחה בתשובה לעניין זה.
 אולם יודעת אני שעבודה בסביבה לא מוכרת וחדשה  עלולה לפעמים להיות  מתסכלת  ומייאשת עקב ניסיונות כושלים ליצור ולבנות ללא הצלחה  ומצד שני  עבודה בסביבה חדשה עשויה  להיות מאתגרת שונה ומאפשרת  תוצרים חדשים  כפי שכתבה  לנו נעמי פורת  בתשובה לאין ספור שאלותיי בפורום  "המון אפשרויות - ומה שינחה אתכן הוא הדמיון, התעוזה והראיה מחוץ לקווים שלכן!"
אני מאמינה שבסופו של דבר מבחינת השקעת הזמן המרובה שלי בהכרת  האתר  הפסדי יהיה בשכרי  וזה יביאני ליעול ותיעול עבודתי. ימים יגידו.

אין תגובות: