יום שני, 9 במאי 2011

יומן שיתופי: "סוד ההצלחה-האמונה בעצמך"

מעל שבועיים אני יושבת ומנסה להכיר  את היישום יומן רשת שיתופי של  גוגל?  מהו יישום זה? כיצד יישום זה יכול לשרת אותי בעבודתי ? מה היתרונות בשימוש ביומן גוגל שיתופי על פני יומן  מחברת רגיל? היכן ניתן להשיג  מדריכים בשפה קלה להכרת היומן השיתופי? מי יכול להתחבר ליומן רשת ?   האם  כל אחד יכול להתחבר ליומן שלי ולראות את האירועים ביומן שלי?  כיצד עושים  זאת? וכו'
שאלות דומות  שאלתי את עצמי  בחודש הראשון ללימודים לגבי המסמך גוגל דוקס ,  מהו אותו  יישום ? לאיזה מטרות הוא משמש ואיך עובדים בו? כיצד משתפים אחרים במסמך משותף? מי יכול לראות את המסמך ? הבנתי מתוך  עיון במקורות שונים את מטרת השימוש באותו מסמך  וידעתי שזהו כלי שיכול מאוד לתרום בעבודתי אולם בכל פעם שהעליתי מסמך נתקלתי בקשיים ובחיפוש אחר  הסברים לתקלות , לא קיבלתי תשובות מספקות  על כן בלית ברירה  הפסקתי התעניין בו.
פתחתי את דברי  בהציגי  שני מקרים דומים בהם  הייתי סקרנית  להכיר  יישום טכנולוגי לא מוכר בראשון  מסמך גוגל דוקס ובשני יומן רשת שיתופי,  בפעם הראשונה  למרות  כל ניסיונותיי לא הצלחתי להבין ולהשתמש בגוגלדוקס,  נואשתי והרמתי ידיים . במקרה השני לאחר סמסטר שני במרכז ללימודים  אקדמיים בחינוך  במסלול -תקשוב ולמידה,  נראה שרכשתי כלים ובטחון ולמדתי שהדרך הטובה ביותר  היא למידה דרך ההתנסות . כך התעקשתי והתנסיתי  עד שהצלחתי להשתמש ביומן רשת השיתופי . ובסופו של התהליך בניתי יומן שיתופי לי ולצוות המורים בבית ספרי.
 ובאותה נשימה ,את היישום הצגתי בפני צוות המורים  בדרך שונה, גם הפעם באמצעות כלי חדש ולא מוכר לי - תוכנה לצילום וידאו של  מסך  המחשב כולל הקלטת סאונד.  תחילה  חיפשתי  מספר תוכנות  מתאימות וקלות להקלטת מסך המחשב  עד שמצאתי אחת שענתה על הצרכים שלי ובה השתמשתי כדי להדריך את הצוות כיצד להיות שותפים ביומן המשותף . Debut Video Capture Software  היא  תכנה חינמית להורדה קלה ופשוטה לשימוש.
 לאחר יצירת סרטון  והצגתו בפני צוות המורים  הכנתי מדריך קצר נוסף  לאחת הפעולות הבסיסיות שיש ביומן גוגל והעליתי לטובת כולם ביוטיוב. 
מהו יוטיוב ? ערוץ להעלאת סרטים,  ערוץ עלום בפני . האופציות  המגוונות הגלומות בו הוצגו  לפני כשבוע בשיעור של ד'ר הסגל על ידי הסטודנטמר אטיף עדנן הסביר על סביבת הלמידה יוטיוב והאפשרויות שיש בה. מצאתי את עצמי גומעת  בשקיקה כל מילה שיוצאת מפיו והחלטתי  שזהו הדבר הבא שאני רוצה לכבוש להשתמש בהמשך בעבודתי.
 לסיכומו של דבר ניתן לסכם  את דברי במשפט אחד " סוד ההצלחה - האמונה בעצמך "
מצורף קישור לסרטון שהעליתי ליוטיוב
מדריך יומן שיתופי של גוגל
http://www.youtube.com/watch?v=koM7b23eYaw


אין תגובות: