יום חמישי, 28 ביולי 2011

תכנית התקשוב הלאומית- הרצאה מפי מר רוני דיין

ב''ה

 בפוסט הקודם  העליתי סוגיות העולות מקריאת תכנית התקשוב הלאומית  של ישראל,  קראתי והרהרתי בקול  בעקבות  קריאת המסמך שלנו בהשוואה למסמכים  העוסקים במדיניות התקשוב של מדינות אחרות כמו צרפת, אנגליה,סין ואחרות וכן  בעקבות  הידע שלי מהשטח.  בפוסט ציינתי בין היתר ש"בבית הספר קיים ציוד ישן וחלקו לא תקין. מספר המחשבים לתלמיד שואף בממוצע ל- 1:10 ציוד שנרכש לא מתוחזק ואין טכנאי מחשבים זמין. המצב בשטח רחוק מהרצוי .
קיים פער דיגיטאלי גם בין המורים לתלמידים. אחד המרכיבים העיקריים של התכנית הוא הכשרת צוות המורים . פרופ' גבי סלומון כתב :"הצלחת השינוי תלויה באופן מכריע במידה שבה המורה יודע ורוצה לעבור מפדגוגיה מסורתית לחדשנית , ובלי הכשרה מתאימה זה לא יקרה "  התכנית הלאומית יצאה לשטח אך המורים טרם הוכשרו. מורים שמלמדים בבתי ספר שצויידו חלקית לא הוכשרו והפוטנציאל בשימוש בכלי הטכנולוגי "מחשב" לא ממומש."
 שלשום היה לי הכבוד להיות בהרצאתו של מר רוני דיין  מנהל גף יישומי מחשב בחינוך,  במנהל מדע וטכנולוגיה.   התרשמתי מאוד מתוכן ההרצאה שבה  הוא ציין  את ההשקעה הרבה בתשתיות בציוד ובהדרכה   ואת המאמצים המושקעים בלימוד לקחי העבר  ויישומם בתכנית החדשה, לחלק  מהתמיהות שלי קבלתי  מענה  אני מאמינה שיש בסיס טוב להטמעת והצלחת התכנית וכפי  צויין  בהרצאה כל הזמן נעשים שינויים ונבנים עוד שלבים בתכנית  בהתאם לרחשי  השטח כמו שינוי רציונל התכנית ובניית פורטל חינוכי המכיל משאבים מתוקשבים מגוונים לרשות המורה .אני תקווה שזוהי תחילתה של מהפיכה בחינוך

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

שלום
שמי דינה ואני אסיסטנטית של ד"ר גילה קורץ.
אני בודקת האם ניתן לרשום תגובה בבלוג שלך
תודה