יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

ב''ה

   שפת  html
אחד הקורסים המרתקים  שהיה לי הזכות ללמוד במסגרת לימודי במרכז ללימודים אקדמיים באור -יהודה נקרא "שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה מתוקשבות". ומשום מה הוא מרתק? מכוון שעד לפני כעשרה ימי הבנתי היטב  את מהות  הקורס ומה הוא אמור ללמדני. את הכרת הטכנולוגיות המשמשות לבניית אתרי אינטרנט ללמידה  את העקרונות הבסיסיים לעיצוב האתר הלימודי תוך שימוש בשפות ובתכנות שונות ועוד, הכל היה ברור, אך מרגע שהייתי צריכה בסוף כל שיעור  ליישם את הידע  מהתאוריה למעשה  הרגשתי שזה בבחינת שפה סינית עבורי. הייתי כל פעם מתוסכלת מחדש.  בשיעור נראה הכל  ברור ובבית פשוט נוצר קושי לתרגם את הדברים לכדי עשייה. זאת כמובן  עד לפני  כעשרה ימים. ומדוע אני מעלה זאת בפוסט? כוון שאתו תהליך חוויתי בקורס  "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה." היה לי קושי עצום ליצור יחידת לימוד אסינכרונית בתוך סביבה  מוכנה, googlesite. ישבתי ימים כלילות  כדי להבין ולהצליח. וזה קרה פתאום . מן קסם כזה פתאום נופל האסימון והכל נראה די ברור הגיוני מובנה ובר ביצוע.  כך קרה גם בקורס "שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה מתוקשבות"  ובמילים אחרות קורס  שפת html.   בימים אלה אני בונה את האתר "מחלקות בעלי חיים " בכל יום אני מצליחה להכניס תג חדש לאתר.  כולי נרגשת לראות כיצד נבנה האתר . אני חושבת  שלאחר שתהייה  לי שליטה בבניית האתר יגיע השלב הבא ובו אצטרך בעצם לחשוב הלאה  כיצד אשלב את הידע שלי בבניית האתר בעבודתי בחינוך. וכיצד אוכל להיעזר בידע זה על מנת לשנות מאפיינים באתר קיים שבו אני משתמשת ואינני מצליחה לעצב אותו כרצוני.
 למשל בסביבת googlesite  בתהליך בניית יחידה אסינכרונית נתקלתי בהמון קשיים  שלא מצאתי להם מענה  בתוך האופציות שהאתר מאפשר לי, והנה בעזרת הידע שרכשתי בבניית האתר אוכל להיכנס אל מאחורי הקלעים של אתר googlesite ולשנות את המאפיינים לפי הצרכים שלי. 
 כך נראה דף הבית של האתר . אתר שאני וחברותי לקבוצה רותי ימיני וחיה שרעבי בונות בשלבים עם הרבה התרגשות . דף הבית אינו גמור אך זו בהחלט יצירה שמתהוות ונבנית שלב אחר שלב  מידע שרכשנו . 



תגובה 1:

ruth אמר/ה...

גאולה יקרה .
זה לא חוכמה להזדהות איתך כי אני שותפה לתהליך. ובכל זאת רוצה אני לומר לך ,ישר כח גדול על התעקשותך והתמדתך למצוא פתרונות לבעיות בהם אנו נתקלות .
באהבה רות.