יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

ב''ה
תכנית התקשוב הלאומית
 קראתי בצימאון את הסיכום שהעלתה ד''ר גילה קורץ "חוויות מכנס תקשוב אוגוסט 2010" וכן את דברי שתי הסטודנטיות  מקורס תקשוב ולמידה שנכחו בקורס . אני מוצאת את עצמי כל הזמן מחפשת ומתעניינת במאמרים וסיכומים הנוגעים לתכנית התקשוב הלאומית בארץ , כך היה גם במפגש עם רוני דיין שהתקיים במרכז ללימודים אקדמיים באור- יהודה.
 מדברי חברותיי לקורס  שהשתתפו בכנס  עולה כי הן מרגישות שהלימודים במסלול תקשוב ולמידה הובילו אותם למקום טוב , אצטט מדברי חברתי רונית מלכה: "היי חברים יקרים. לשמחתי נכחתי בכנס המדובר,שוחחתי עם בעלי תפקידים ושמעתי אודות הצרכים המערכתיים לצד הקשיים. גולת הכותרת מבחינתי וזוהי גם הבשורה עבורנו: רמת הלימודים בשילוב הפרקטיקה בה אנו "שוחים",מציבה אותנו במקום מעולה עם רמת ידיעות ואוריינטציה מהגבוהות ביותר."
 רונית יקרה, אינך יודעת באיזה מקום טוב בו  את נמצאת עכשיו בהשוואה להרבה מורים בשטח שאפילו לא נחשפו לרעיון "תכנית התקשוב הלאומית". אני בטוחה שאת מרגישה את ההבדל בידע , במיומנויות , בהתנסויות, במגוון תכנות , וביכולת לבנות משאבים מתוקשבים  שיש בידך עכשיו( מעל  מחצית הדרך במכללה) לעומת המקום שהיית בו בתחילת דרכך. הנה דוגמה מוחשית לדברייך : במסגרת תפקידי הזמנתי הדרכה לצוות המורים בנושא מנבסנט. אתמול יצרתי קשר טלפוני עם המדריכה, במהלך השיחה המדריכה נזהרה מלהשתמש במושגים חדשים מעולם התקשוב ( אחסון ענן, יומן כחול אנטרנטי...) שמה לא אבין על מה המדובר, כמוני כמוך, זה לא היה סינית בשבילי. כיף לא נורמאלי . ופה אני מתחברת לתודות תודה לגילה וצוות מרצי המרכז ללימודים אקדמיים על ההכשרה והמקום אליו הובלתם אותנו. 

אין תגובות: