יום שבת, 26 בנובמבר 2011

ב''ה
מי שלא עושה, לא טועה. מי שעושה ולא לומד מטעויותיו, מוטב שלא יעשה"
 (חכם סיני אנונימי).

כמעט כל אחד חווה בחייו  כשלון או טעות כל שהיא  בביצוע מטלה, בעבודה, במבחן בתהליך יצירה ועוד , פחד מפני כשלון  מונע  מבני אדם לממש את הפוטנציאל שטמון בהם. יש מי שחוששים מכישלון או אי הצלחה עד כי כך שנעשים חולים לפני ביצוע המטלה.  (תלמידים אינם  מגיעים לבית הספר ביום שיש מבחן  רק כדי לא להיכשל)  ולכן כפתרון הם נמנעים מקבלת אחריות לביצוע מטלות חדשות, נמנעים מעשייה כדי לא לאכזב  את עצמם או  את הסובבים אותם.  אי ביצוע מטלה מבטל את החרדה, את הפחד, את החשש, מקנה ביטחון ויציבות ומונע  מצב של כישלון או אי הצלחה  .
 מתי אתם חוויתם לאחרונה כשלון , או טעיתם? איך הגבתם כשזה קרה? האם עצרתם ונמנעתם מלהמשיך ?  האם חזרתם צעד אחורה  למקום הבטוח  הנוח והממוכר?  או האם ראיתם בזאת הזדמנות ללמוד מהטעות ?    צ’רצ’יל אמר על כך: "אני לא מכיר אנשים נכשלים, ישנם רק כאלו שהפסיקו לנסות". מה שברור שמטעויות לומדים ומכל כשלון אפשר לצמוח ללמוד  ולהתפתח. בני אדם גם המוכשרים ביותר מספרים על 10  אחוז של כשרון ו-90 אחוז של השקעה כדברי תומאס אדיסון ": "גאונות היא אחוז אחד השראה ותשעים ותשעה אחוז של השקעה"
 גם  אני חוויתי סוג של טעות,  במהלך חופשת הקיץ רציתי ליישם את הנלמד ותכננתי  לבנות אתר אישי למדעים שישמש את תלמידי כיתות ד-ו. אתר שבו ירוכזו  מטלות מתוקשבות קישורים לאתריםתחומי עניין ושכבות גיל. .
 התכוונתי  להעלות באתר גם את המטלה האסנכרונית  בנושא "המים"   שנבנתה באתר  גולסייט במסגרת קורס תקשוב   בהנחיית  ד''ר גילה קורץ.
לצורך כך  שאלתי והתייעצתי  כיצד ואיך ניתן להעתיק  דפים אינטרנטיים לאתר שאני בונה.
 נעמי פורת מנהלת האתר שבו נמצאות המטלות של קבוצת תקשוב ולמידה   סייעה בידי  ונתנה לי פתרון שבו אוכל להעביר את דפי האינטרנט והקישורים לתוך האתר שהיה בכוונתי לבנות .   באחד הימים בשבוע שעבר  מצאתי זמן  לעבוד  באתר שרק התחלתי בבנייתו  ולתדהמתי גיליתי  שעבדתי באתר  המקורי של קבוצת תקשוב ולמידה האתר שבו מרוכזים העבודות של כל  הסטודנטים בקורס . באותו הרגע  חשתי  רע מאוד  וחששתי שלא יהייה ניתן לתקן את הבלגן שייצרתי. חששתי שעבודתם של סטודנטים רבים  תרד לטמיון .
 חיפשתי להודיע  לנעמי  ולד''ר גילה קורץ  את אשר קרה אך כמובן  שלא מצאתי אותן באותו הערב. מאוחר יותר הבנתי שהן היו  בטקס  חגיגי לרגל חלוקת תעודות לבוגרי המרכז ללימודים אקדמיים. למחרת שוחחתי עם נעמי בצהרים, התנצלתי והבנתי  ממנה שיש דרך  לשחזר האתר זאת מכון שבגוגלסייט קיימת אופציה למנהל האתר לשחזר את האתר, זהו בעצם אחד היתרונות הגדולים  בבניית אתר בפלטפורמת גוגלסייט. ניסיתי להעביר דפים ובדרך  טעיתי ולמדתי  כמו גם במקרים אחרים מטעויותי .פתגם סיני עתיק אומר "מי שלא עושה לא טועה , ומי שלא טועה לא לומד- ומי שלא לומד מטעויותיו מוטב שלא יעשה."






אין תגובות: