יום שבת, 3 בדצמבר 2011

ב''ה
ריקוד המקרנה  ---  תמונה שווה אלף מילים!!
 כתבתו של של יאר לפיד שהתפרסמה  בטור השבויע בעיתון ידיעות 7 ימים  מתייחסת לתכנית התקשוב  במערכת החינוך.
 התפלאתי והתאכזבתי מאוד למצוא את העתונאי יאיר לפיד כותב דברים לא בדוקים. יאיר לפיד פתח את דבריו בתיאור המצב  העכשוי במערכת החינוך וכך הוא כותב "למשרד החינוך יש פרוייקט שאפתני חדש. הם קבלו 400 מליון שקל למחשוב מערכת החינוך והחליטו  להשתמש ב270 מליון מתוכם כד להתקין מקרן בכל כיתה. עד סוף שנת 2012 הם אמורים להתקין את המקרנים בכל בתי הסםר היסודיים בארץ "  והוא מסיים את הכתבה בהדגשה ובהבלטה באלו המילים " משרד החינוך משקיע  270 מליון שקל כדי להתקין מקרן בכל כיתה , שזה נשמע מצויין. הם רק שכחו לענות על  שאלה אחת : מה בדיוק הם הולכים להקרין? "
  ותגובתי- האם שאלת את המורים? האם בדקת בשטח מה באמת מורים מסוגלים לעשות, ועושים עם המקרן?  האם חשבת לרגע כיצד נראה שיעור במדעים  בו מלמדים על מבנה הנמלה או על חיי החברה של הנמלה,  באמצעות  מקרן ומהי  תרומתו של המקרן לעומת אותו שיעור ללא המקרן? . מחקרים הראו שמידע  ויזואלי "נצרב"  במוחו של הלומד  טוב יותר בהשוואה למידע טקסטואלי. גם  אני הייתי סקפטית באשר להצלחת התכנית והטמעתה בבתי הספר , אך אני מאמינה כי מי שלא מאמין לא עושה . מי שלא עושה צועד במקום.  מערכת החינוך עשתה צעד גדול בשינוי התפיסה החינוכית  ובמשאבים  המושקעים בתשתיות בהכשרת המורים ובתכנים, אצטט קטע מתוך  פוסט שהעלתי בנושא התקשוב  בעקבות הרצאתו של רוני דיין , מנהל גף יישומי מחשב בחינוך "  הוא(רוני דיין) ציין  את ההשקעה הרבה בתשתיות בציוד ובהדרכה   ואת המאמצים המושקעים בלימוד לקחי העבר  ויישומם בתכנית החדשה, לחלק  מהתמיהות שלי קבלתי  מענה  אני מאמינה שיש בסיס טוב להטמעת והצלחת התכנית וכפי  צויין  בהרצאה, כל הזמן נעשים שינויים ונבנים עוד שלבים בתכנית  בהתאם לרחשי  השטח כמו שינוי רציונל התכנית ובניית פורטל חינוכי המכיל משאבים מתוקשבים מגוונים לרשות המורה .אני תקווה שזוהי תחילתה של מהפיכה בחינוך". רכישת מחשב אישי  לכל תלמיד כפי שמוצע בכתבה אינה הפתרון  לבעיה שמופיעה בתחילת הכתבה  וכפי שציינתי  בפוסט הקודם -משרד החינוך הקים פורטל חינוכי המכיל משאבים מתוקשבים לרשות המורים ,  זהו פורטל ההולך ונבנת בד בבד עם הטמעת תכנית התקשוב.
מטרתה של התכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 היא להוביל לקיומה של פדגוגיה חדשנית בבתי הספר תוך הטמעה של טכנולוגיית המידע ICT
"בכל דור ודור צריך ללמוד את דרכי השימוש בכלים המשפיעים על הדור"
 הרב קוק

אין תגובות: